Χρησιμοποιήστε τη φόρμα επικοινωνίας ή τα τηλέφωνα παρακάτω για να επικοινωνήσετε μαζί μας

Lepanto TV | Πάτρα: Νέα Εθνική Οδός Πατρών - Αθηνών 73 - Τ.Κ.: 264 42 - Τηλ. 2615.502655 - email: info@lepantortv.gr
Lepanto RADIO - TV | Ναύπακτος: 4ο χλμ. Ναυπάκτου-Αντιρρίου, Παλιοπαναγιά Τ.Κ.: 303 00 - e-mail: lepantomedia@gmail.com - ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ Τηλ. 26340.26180
ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ PRESS | Ναύπακτος: Νότη Μπότσαρη 71 Τ.Κ.: 303 00 - e-mail: nafpaktiapress@gmail.com Τηλ. 26340.26180
Το κόστος μετακίνησης στην Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό και τον Ε65 έχει εκτοξευθεί σε δυσβάστακτα επίπεδα, επιβαρύνοντας υπέρμετρα τόσο τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών οχημάτων όσο και τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα συγκεκριμένα δίκτυα για την εργασία τους. Οι μετακινήσεις, από αναγκαίο αγαθό, μετατρέπονται σταδιακά σε πολυτέλεια.
Την ίδια στιγμή, βάσει της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, προδιαγράφονται νέες αυξήσεις και για το 2026. Ενδεικτικά, το κόστος στα μετωπικά διόδια Αγγελοκάστρου εκτιμάται ότι θα αγγίξει ακόμη και τα 4,20 ευρώ , ενώ παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας αύξησης και στα διόδια της Γέφυρας Ρίου–Αντιρρίου, όπου το αντίτιμο για τα Ι.Χ. έχει ήδη εκτιναχθεί στα 15,40 ευρώ .
Για τις περιφερειακές ενότητες Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας, όπου χιλιάδες πολίτες μετακινούνται καθημερινά προς την Πάτρα για εργασία, σπουδές ή βασικές υποχρεώσεις, το κόστος των διοδίων λειτουργεί πλέον ως ένας άτυπος αλλά ιδιαίτερα επαχθής «φόρος μετακίνησης» , που πλήττει δυσανάλογα τους κατοίκους της περιφέρειας και βαθαίνει τις κοινωνικές και χωρικές ανισότητες.

Ολοκληρώθηκαν οι πληρωμές 487,9 εκατ. ευρώ σε 485.896 μοναδικούς δικαιούχους που έγιναν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τον ΕΛΓΑ
Συγκεκριμένα καταβλήθηκαν:
Μετά την ολοκλήρωση και αυτών των πληρωμών, πλέον έχουν καταβληθεί στους αγρότες 3,2 δις ευρώ, από την 1 Ιανουαρίου 2025 μέχρι σήμερα.
Επιπλέον μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025 θα καταβληθούν ακόμα περίπου 600 εκατ. ευρώ που θα αφορούν μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες πληρωμές:

Συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποίησε την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025 ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Α.Ε., στο πλαίσιο του διαρκούς θεσμικού διαλόγου για τη στρατηγική ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν εκτενώς οι αναπτυξιακές προτεραιότητες του Οργανισμού, με έμφαση στο έργο Patradise Marina, το οποίο αποτελεί μια ώριμη και εμβληματική επένδυση για τον θαλάσσιο τουρισμό, ενισχύοντας τη διεθνή εικόνα της Πάτρας και δημιουργώντας σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε επίσης στη δυναμική ανάπτυξης της κρουαζιέρας, με το λιμάνι της Πάτρας να διεκδικεί πλέον ενεργό ρόλο στον χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου, αξιοποιώντας τις νέες λιμενικές υποδομές, τη στρατηγική γεωγραφική του θέση και τη σύνδεσή του με την ενδοχώρα.
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα νέα έργα και project του λιμανιού, τα οποία αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία μετά την ανακοίνωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα, εξέλιξη που μετασχηματίζει τον Λιμένα Πατρών σε σύγχρονο πολυτροπικό κόμβο μεταφορών, logistics, τουρισμού και βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ υπογράμμισε ότι η έλευση του τρένου στο λιμάνι αποτελεί έναν καταλύτη για τη συνολική αναβάθμιση του ρόλου της Πάτρας στο εθνικό και ευρωπαϊκό μεταφορικό σύστημα, δημιουργώντας νέες προοπτικές για επενδύσεις, θέσεις εργασίας και περιφερειακή ανάπτυξη.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, επιβεβαιώνοντας τη στενή συνεργασία του Ο.Λ.ΠΑ. με την Πολιτεία και τη κοινή βούληση για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου και βιώσιμου αναπτυξιακού σχεδίου για το λιμάνι της Πάτρας, με σαφή αναφορά στο μέλλον και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και της εθνικής οικονομίας.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών συνεχίζει με συνέπεια και όραμα να μετατρέπει τις στρατηγικές εξαγγελίες σε συγκεκριμένα έργα, καθιστώντας το λιμάνι πρωταγωνιστή της ανάπτυξης.

Σοκαρισμένη είναι η κοινωνία της Φωκίδας με την είδηση του θανάτου ενός 73χρονου άνδρα κάτοικου Μαριολάτας Λιλέας Φωκίδας. Ο συγκεκριμένος άνδρας βρέθηκε απανθρακωμένος μέσα στο όχημά του στις 12:40 το μεσημέρι της Τρίτης ,σε περιοχή πλησίον του τόπου κατοικίας του.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες της τηλεόρασης του Lepanto, ο συγκεκριμένος άνδρας, προμηθεύτηκε ένα μπιτόνι βενζίνη από βενζινάδικο της περιοχής και αφού έκαψε το σπίτι του, στη συνέχεια έστειλε μήνυμα συγγενικά του πρόσωπα μέσω viber που ανέφερε ότι θα αυτοκτονήσει. Οι πρώτες πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι έριξε πάνω του και στο όχημά του, το εύφλεκτο υγρό και στησυνέχεια έβαλε φωτιά. Οι συγγενείς του, μόλις έλαβαν το μήνυμα από τον 73χρονο,ενημέρωσαν τις αρχές και ξεκίνησαν τις έρευνες για τον εντοπισμό του.
Τελικά σήμερα το μεσημέρι, βρέθηκε
απανθρακωμένος. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της αστυνομίας, της πυροσβεστικής
και ασθενοφόρο ενώ τα ακριβή αίτια του τραγικού περιστατικού ερευνώνται από το
αστυνομικό τμήμα της Άμφισσας.

με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το Κατευθυντήριο Επιχειρησιακό Σχέδιο Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, προχωρούν σε αυστηρούς ελέγχους σε δίκυκλα, καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους επαγγελματίες διανομείς και τους εργοδότες τους.
Ειδικότερα, το διάστημα 8/12/2025 - 14/12/2025 πραγματοποιήθηκαν - 15.515- έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν -1.017- παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες -40- σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και -116- παραβάσεις σε επιβάτες.
Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι -782- αφορούσαν οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους -39- διανομείς), -114- επιβάτες δίκυκλων και -234- οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.
Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:
· -623- στην Αττική,
· -152- στη Θεσσαλονίκη,
· -65- στην Κρήτη,
· -55- στα Ιόνια Νησιά,
· -46- στη Θεσσαλία,
· -36- στην Πελοπόννησο,
· -35- στο Νότιο Αιγαίο
· -31- στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
· -20- στην Κεντρική Μακεδονία,
· -20- στη Δυτική Ελλάδα,
· -18- στη Στερεά Ελλάδα,
· -17- στο Βόρειο Αιγαίο και
· -15- στην Ήπειρο.
Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:
· -350- ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για -30- ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).
· -350- ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.
· -30- ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο .
Υπενθυμίζεται ότι, στις περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.
Η εκστρατεία δεν αποσκοπεί στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής.
Η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να βρίσκεται καθημερινά στους δρόμους, με ισχυρή παρουσία και συνέπεια, προκειμένου να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής χρήσης κράνους και να εδραιωθεί μια πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά.
Το κράνος δεν είναι απλώς αξεσουάρ – είναι ευθύνη που σώζει ζωές.

Τους τέσσερις άξονες οι οποίοι μπορούν να μειώσουν το κόστος παραγωγής άμεσα και να ενισχύσουν τη ρευστότητα των αγροτών παρουσίασε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας σε μήνυμά τους προς τους παραγωγούς, τους οποίους κάλεσε ξανά σε διάλογο, χωρίς να αποκλείει την ικανοποίηση και άλλων επιμέρους θεμάτων.
Όπως ανέφερε στο μήνυμά του ο κ. Τσιάρας υπάρχουν περιθώρια να εξεταστούν παρεμβάσεις που αφορούν στην ενέργεια, με τη διασφάλιση σταθερής και χαμηλής τιμής για το αγροτικό ρεύμα, στα καύσιμα, και συγκεκριμένα στο ζήτημα του αγροτικού πετρελαίου στην αντλία, στον ΕΛΓΑ, με άμεσες αλλαγές στον κανονισμό, ώστε οι αποζημιώσεις να καλύπτουν το 100% της ασφαλιζόμενης ζημίας, καθώς και στην ενίσχυση των κλάδων που πιέζονται περισσότερο, όπως η κτηνοτροφία και συγκεκριμένες καλλιέργειες. Η νέα ενίσχυση θα προκύψει από την αξιοποίηση αδιάθετων ποσών της βασικής ενίσχυσης.
«Από τη δική μας πλευρά, όπως έχει ξεκαθαρίσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, υπάρχει η βούληση να συζητήσουμε ουσιαστικά όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο» είπε ο κ. Τσιάρας σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «η κοινωνία περιμένει υπευθυνότητα τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους εκπροσώπους των αγροτών».
Αναλυτικά η δήλωση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:
«Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αντιμετωπίζουμε με απόλυτη σοβαρότητα τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου. Και πάντοτε προσπαθούμε να εξαντλούμε τα περιθώρια στήριξης με εθνικά κονδύλια και ευρωπαϊκούς πόρους, επιδεικνύοντας την αναγκαία ευαισθησία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα προς αντιμετώπιση.
Ορισμένα από τα αιτήματα που θέτουν οι αγρότες είναι δίκαια, και αντανακλούν τις πιέσεις που δέχεται ο πρωτογενής τομέας από το κόστος παραγωγής, τις διεθνείς εξελίξεις και τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.
Όλοι γνωρίζουν πως η κυβέρνηση είναι σε διάλογο μαζί τους τούς τελευταίους μήνες.
Από τη δική μας πλευρά, όπως έχει ξεκαθαρίσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, υπάρχει η βούληση να συζητήσουμε ουσιαστικά όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο.
Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε εξετάσει προσεκτικά κάθε αίτημα, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες των παραγωγών όσο και τις αντοχές της οικονομίας, αλλά και το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.
Τους τελευταίους μήνες έχουμε ικανοποιήσει μια σειρά αιτημάτων ενώ έχουν ομαλοποιηθεί οι πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μετά τα προβλήματα του περασμένου καλοκαιριού.
Όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα επεξεργαζόμαστε μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία αιτήματα των αγροτών μας.
Και υπάρχουν περιθώρια να εξεταστούν παρεμβάσεις που αφορούν:
Γι’ αυτό καλούμε, άμεσα, τους εκπροσώπους των αγροτών σε ουσιαστικό διάλογο, προκειμένου να εξετάσουμε και επιμέρους ζητήματα. Όσο νωρίτερα γίνει, τόσο καλύτερα.
Και για τους αγρότες και για όλες τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες.
Με σεβασμό στις ανάγκες τους, αλλά και με επίγνωση των πραγματικών δυνατοτήτων της χώρας.
Η κοινωνία περιμένει υπευθυνότητα τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους εκπροσώπους των αγροτών».

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, κάνει δηλώσεις για τα αιτήματα των αγροτών σε αίθουσα του υπουργείου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Η λίστα των αιτημάτων των αγροτών όπως κοινοποιήθηκαν από την Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων έχει ως εξής:
Ξεχωρίζουμε δυο φλέγοντα ζητήματα:

την πορεία των ελέγχων, καθώς και την εξέλιξη των οικονομικών μέτρων στήριξης.
Τη συνέντευξη Τύπου συντόνισαν ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συντονιστής της Εθνικής Επιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης και Ελέγχου της Ευλογιάς (ΕΕΕΔΕΕ), και ο Καθηγητής Χαράλαμπος Μπιλλίνης, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Πρόεδρος της ΕΕΕΔΕΕ.
Στόχος της παρουσίασης ήταν η πλήρης και διαφανής ενημέρωση των κτηνοτρόφων, των φορέων, της αγοράς και των πολιτών, για την πορεία της νόσου και την ανάγκη συνεργασίας για την ορθή εφαρμογή των μέτρων.
Η επιδημιολογική εικόνα (επικαιροποίηση έως 11/12/2025)
Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία (Αύγουστος 2024 – 11 Δεκεμβρίου 2025), καταγράφονται:
1.911 επιβεβαιωμένα κρούσματα
2.365 εκτροφές
441.273 θανατώσεις αιγοπροβάτων λόγω της νόσου
Για το διάστημα 1–11 Δεκεμβρίου 2025 καταγράφονται 77 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε 95 εκτροφές.
Καμία χαλάρωση των μέτρων
Τονίστηκε ότι δεν υπάρχει περιθώριο χαλάρωσης των μέτρων, ιδιαίτερα την περίοδο αυξημένων μετακινήσεων.
Α. Μετακινήσεις – Σφαγεία
Μετακινήσεις προς σφαγή μόνο με άδεια της αρμόδιας κτηνιατρικής αρχής και υγειονομικό πιστοποιητικό/έγγραφο κυκλοφορίας.
Απαγόρευση εισαγωγής ζώντων αιγοπροβάτων από Ρουμανία & Βουλγαρία.
Σε απαγορευμένες ζώνες: μετακίνηση μόνο για άμεση σφαγή στο πλησιέστερο σφαγείο, με αρνητικό PCR στο σίελο.
Μία μετακίνηση – μία εκτροφή (όχι συλλογή ζώων από διαφορετικές εκτροφές).
Προκαθορισμένη ημέρα σφαγής αποκλειστικά για αιγοπρόβατα.
Αυστηρή βιοασφάλεια μεταφοράς: καθαρισμός/απολύμανση πριν & μετά, με τις απαραίτητες βεβαιώσεις.
Β. Βιοασφάλεια – Ασφαλής διακίνηση ζωοτροφών
Η διακίνηση ζωοτροφών επιτρέπεται πανελλαδικά με αυστηρή βιοασφάλεια.
Προέλευση από χώρους χωρίς αιγοπρόβατα και διαδρομές από μεγάλες αρτηρίες, μακριά από εκτροφές.
Χωρίς στάσεις/εκφορτώσεις μέχρι τον τελικό προορισμό.
Υποχρεωτικός καθαρισμός & απολύμανση οχημάτων σε φόρτωση/εκφόρτωση.
Αρχείο απολυμάνσεων και παραστατικά διαθέσιμα στο όχημα/επιχείρηση.
ΜΑΠ μίας χρήσης και φορητός εξοπλισμός απολύμανσης για οδηγούς/μεταφορείς.
Έλεγχοι
Στο πλαίσιο εντατικοποίησης των ελέγχων, παρουσιάστηκαν συγκεντρωτικά στοιχεία συνεργασίας με τις αστυνομικές/λιμενικές αρχές:
10.330 διενεργούμενοι έλεγχοι
41 βεβαιωμένες παραβάσεις
36 συλλήψεις
(Αύγουστος 2024 – 11 Δεκεμβρίου 2025)
Οικονομικά μέτρα στήριξης
Παρουσιάστηκε το πλαίσιο στήριξης των κτηνοτρόφων, με Σύνολο Οικονομικών Μέτρων 187 εκατ. €, που περιλαμβάνει πόρους για ζωοτροφές, αποζημιώσεις θανατώσεων και λειτουργικές δαπάνες Περιφερειών, καθώς και μέτρο για χαμένο εισόδημα.
Δηλώσεις
Ο Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε:
«Η μάχη με την ευλογιά κρίνεται στην καθημερινή εφαρμογή των μέτρων. Ενισχύουμε τους ελέγχους και στηρίζουμε έμπρακτα τους κτηνοτρόφους, ώστε οι πόροι να φτάνουν γρήγορα και δίκαια εκεί που πρέπει. Καλούμε όλους σε απόλυτη συμμόρφωση – ειδικά ενόψει των εορτών – γιατί κάθε παράνομη μετακίνηση θέτει σε κίνδυνο μια ολόκληρη περιοχή».
Ο Καθηγητής Χαράλαμπος Μπιλλίνης δήλωσε:
«Η βιοασφάλεια δεν είναι σύσταση, είναι προϋπόθεση για να περιοριστεί η νόσος. Η έγκαιρη δήλωση ύποπτων περιστατικών, η αυστηρή τήρηση των κανόνων σε μετακινήσεις, σφαγεία και διακίνηση ζωοτροφών, και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων είναι ο μόνος δρόμος για να προστατεύσουμε την κτηνοτροφία και να επανέλθουμε σταδιακά στην κανονικότητα».

CU3ER module by webgift dev (http://www.webgift.org) requires Adobe flash player. Download it by clicking to the image below!













