Greek

Σύνδεση

Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Δυτική Ελλάδα: "Ραβασάκι" 250 ευρώ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.Το κατάλαβα
http://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Δυτική Ελλάδα: "Ραβασάκι" 250 ευρώ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων

print
email
από Αλέξανδρος Κογκόλης
Δυτική Ελλάδα: "Ραβασάκι" 250 ευρώ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων

Μεγάλο το πρόβλημα και στη Ναύπακτο

Είστε κάτοχος αυτοκινήτου αλλά αδυνατείτε να πληρώσετε την ασφάλειά του; Τότε έχετε μπλέξει άσχημα.

Το πρόβλημα είναι τεράστιο καθώς αγγίζει πανελλαδικά πολλές χιλιάδες ιδιοκτητών Ι.Χ. πολλοί εκ των οποίων μάλιστα, όπως έχει δείξει πρόσφατη έρευνα της εφημερίδας «Ναυπακτία», κινούνται στους δρόμους της Αιτωλοακαρνανίας και της Ναυπάκτου.

Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα τα τελευταία χρόνια, δε αφήνει άλλα περιθώρια σε πολλούς συμπολίτες, οι οποίοι αφήνουν σε δεύτερη μοίρα την ασφάλιση του ιχ τους.

Οι διασταυρώσεις των πληροφοριών που θα συγκεντρώσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας για τα ανασφάλιστα οχήματα θα ξεκινήσουν από τις 13 Ιουνίου και στη συνέχεια θ’ ανοίξει ο δρόμος για την αποστολή των προστίμων προς όσους επιμένουν να κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια. Το παράβολο φθάνει τα 250 ευρώ.

Η σχετική απόφαση που υπέγραψε η αρμόδια υπουργός κ. Παπανάτσιου περιλαμβάνει τα εξής:

• Η Δ.ΗΛΕ.Δ. με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στη Α.Α.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία, παράγει αρχείο τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και δημιουργεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ

• Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί ότι σε συγκεκριμένη ημερομηνία (ημερομηνία διασταύρωσης) εντοπίσθηκε το όχημά τους ανασφάλιστο και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά περίπτωση

• Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, αφού προηγούμενα πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο. Το ηλεκτρονικό παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση του ιδιοκτήτη του οχήματος.

• Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του, πριν την ημερομηνία διασταύρωσης ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Ασφαλιστική Επιχείρηση, Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους ώστε το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των ανασφάλιστων.

• Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., προβαίνουν:

1. Σε έλεγχο, κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία και αν έχει πληρωθεί το ηλεκτρονικό παράβολο. Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια του ελέγχου διαπιστώνεται αν είναι σωστή η σχέση αριθμού κυκλοφορίας και Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη προς αποφυγή λαθών κατά τη σύνταξη των συμβολαίων και αν απαιτείται πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση του συμβολαίου.

2. Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ., μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, σχετικά με τα στοιχεία αυτού, καθώς και σχετικά με τον αριθμό του παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.

3. Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. σχετικά με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που λόγω ευθύνης τους περιελήφθησαν στη λίστα των τυχόν ανασφάλιστων ενώ δεν θα έπρεπε.

• Η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε τακτά διαστήματα, δύναται να ανταλλάσσει ή να αναζητά στοιχεία από το Ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, είτε μαζικά με τη μορφή αρχείου είτε μέσω υπηρεσίας (web-service) σχετικά με την κατάσταση οχημάτων και να λαμβάνει ενδεικτικά και κατ’ ελάχιστον τις παρακάτω κατά περίπτωση πληροφορίες:

Α. Σε περίπτωση ασφάλισης του οχήματος:

την ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης,

την ασφαλιστική επιχείρηση,

το μοναδικό αριθμό του ηλεκτρονικού παραβόλου που ταυτίζεται με τον αριθμό της ειδοποίησης, εφόσον ήταν απαιτητό.

Β. Σε περίπτωση μη ορθού χαρακτηρισμού ως ανασφάλιστο:

την αιτία μη ορθής εικόνας (όπως μη αποστολή του οχήματος από την ασφαλιστική επιχείρηση στο Κέντρο Πληροφοριών), τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου σε περίπτωση που υφίσταται.

Γ. Σε περίπτωση ασφάλισης του οχήματος χωρίς έλεγχο, λόγω τεχνικής αδυναμίας επικοινωνίας των συστημάτων, για το αν το όχημα είχε εντοπιστεί ως ανασφάλιστο κατά τα προαναφερθέντα:

-στοιχεία αποτυχημένων κλήσεων (ημερομηνία, ώρα)

-αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος

-Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη στο όνομα του οποίου συνάφθηκε το συμβόλαιο

-τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου.».

Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία που προσφάτως ανέδειξε η «Ναυπακτία» το πρόβλημα με τα ανασφάλιστα οχήματα είναι εξαιρετικά μεγάλο στη Δυτική Ελλάδα. Το 2015 σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία βεβαιώθηκαν πάνω από 2.800 παραβάσεις και το 2016 πάνω από 1800. Ανάμεσά τους υπάρχουν και επαγγελματικά οχήματα, κυρίως φορτηγά.

Αριθμός Παραβάσεων σε ανασφάλιστα οχήματα που βεβαιώθηκαν στη Δυτική Ελλάδα:

2015

2896

2016

1817

 

Έχει διαβαστεί 629 φορές

Διαμοιρασμός σε Κοινωνικά Δίκτυα: