Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας, με έμφαση στα τμήματα του επαρχιακού (ή και εθνικού εντός των γεωγραφικών ορίων αρμοδιότητας της ΠΔΕ) οδικού δικτύου, στα οποία διαπιστώνεται ελλιπής φωτισμός. Το εν λόγω έργο αφορά και τις 13 Περιφέρειες της χώρας, ωστόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, υπό την καθοδήγηση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη και με την καθοριστική του συμβολή, να είναι από τις πρώτες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΤΕΕ.
«Τμήματα του οδικού δικτύου της Περιφέρειας μας, τα οποία μέχρι σήμερα δεν φωτίζονται επαρκώς ή και καθόλου, λόγω έλλειψης υποδομής (υπόγειου δικτύου και ιστών φωτισμού) δημιουργώντας συνθήκες επικινδυνότητας για τους οδηγούς, πλέον θα αποκτήσουν επαρκή φωτισμό με εύκολο και οικονομικό τρόπο. Επιτυγχάνεται έτσι η ασφαλής διέλευση των οχημάτων αλλά και των πεζών, σε οικισμούς που αναπτύσσονται στο επαρχιακό μας δίκτυο καθώς και η αισθητική αναβάθμιση αυτών των περιοχών», σημειώνει ο κ. Γιαννόπουλος, τονίζοντας μάλιστα ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί για την Περιφερειακή Αρχή βασική προτεραιότητα στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση έργων, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η εν λόγω συνεργασία με το Τ.Ε.Ε..
Οι Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων, έχουν ήδη ξεκινήσει την καταγραφή των επικίνδυνων σημείων, με στόχο στην κάλυψη των αναγκών οδοφωτισμού σε μήκος 900 και πλέον χιλιομέτρων στο σύνολο, σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΤΕΕ, προκειμένου άμεσα να ξεκινήσει και η υλοποίηση του έργου.
Ειδικότερα, κάθε αυτόνομος, έξυπνος, τηλεδιαχειριζόμενος στύλος φωτισμού θα διαθέτει κατάλληλο φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου ή νικελίου η οποία θα φορτίζει την ημέρα και θα ρευματοδοτεί το φωτιστικό LED τις νυχτερινές ώρες με απόλυτη επάρκεια ισχύος. Επίσης, το σύστημα αυτονόμου φωτισμού θα διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά, και σε πραγματικό χρόνο, την ένταση του φωτισμού που παρέχεται από το φωτιστικό, ενώ θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι η απουσία υπόγειου δικτύου και διασύνδεσης των στύλων - καθώς ο κάθε ένας θα είναι αυτόνομος - διασφαλίζει την άμεση και εύκολη εγκατάστασή τους και συνεπώς την ολοκλήρωση του έργου, ενώ μηδενίζει τις πιθανότητες δολιοφθοράς από τους «κυνηγούς χαλκού», φαινόμενο σε διαρκή έξαρση από το οποίο «ταλαιπωρούνται» μέχρι σήμερα τα υπάρχοντα δίκτυα φωτισμού σε όλη τη χώρα.