Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Τι γίνεται με την πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.Το κατάλαβα
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Τι γίνεται με την πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου

από Lepanto RTV
Τι γίνεται με την πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου

απαντά το υπ. Ναυτιλίας

Απάντηση στην κοινοβουλευτική ερώτηση της “Ελληνικής Λύσης” αναφορικά με τη μη λειτουργία της πορθμειακής λειτουργίας Αιγίου-Αγίου Νικολάου έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Στην ερώτησή τους οι βουλευτές Αβδέλας Απόστολος και Χήτας Κωνσταντίνος ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Σύμφωνα με ανάρτηση σε ιστοσελίδα του Διαδικτύου, κυρίαρχο θέμα συζήτησης στην βόρεια Αχαϊα και στην Δωρίδα είναι η επαναφορά, μετά από χρόνια, των δρομολογίων με FERRY BOAT από το Αίγιο προς τον Άγιο Νικόλαο της Φωκίδας, αφού η αβεβαιότητα που υπάρχει στην επιχειρηματικότητα ανατρέπει τα πάντα, από στιγμή σε στιγμή. Διακαής πόθος των τοπικών κοινωνιών του Αιγίου και της Δωρίδας είναι η επαναλειτουργία του FERRY BOAT «Αίγιο – Άγιος Νικόλαος – Τροιζόνια», που προβλέπεται οικονομικά ασύμφορη, όποτε κι αν ξεκινήσει εκ νέου δρομολόγια. Ωστόσο, οι ως άνω τοπικές κοινωνίες είναι αποφασισμένες να σηκώσουν αρχικά το βάρος του κόστους και μέσω της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Ελλάδας, του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αχαΐας και του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας, προτίθενται να προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να το στηρίξουν. Αξίζει να επισημανθεί ότι, η χρονική καθυστέρηση ενεργοποίησης της θαλάσσιας γραμμής Αίγιο – Άγιος Νικόλαος θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, η δε επαναλειτουργία της εν λόγω γραμμής κρίνεται απαραίτητη για να μην οδηγηθούν σε περαιτέρω μαρασμό οι ως άνω τοπικές κοινωνίες. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: -Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, προκειμένου να διατηρηθεί η λειτουργία της ως άνω πορθμειακής γραμμής για να μην οδηγηθούν σε περαιτέρω οικονομικό μαρασμό οι παραλιακές ζώνες των δύο περιοχών; -Προτίθεσθε να εξετάσετε το σενάριο επιδότησης της ανωτέρω ακτοπλοϊκής γραμμής, συμπεριλαμβάνοντας στο εκτελούμενο δρομολόγιο και το γειτονικό νησάκι Τροιζόνια, με το σκεπτικό της «άγονης γραμμής»; Δεν γνωμοδότησε το ΣΑΣ, τονίζει στην απάντησή του το υπουργείο Ναυτιλίας Σε απάντηση της εν θέματι Ερώτησης περί της επαναλειτουργίας της πορθμειακής γραμμής Αίγιο – Άγιος Νικόλαος Φωκίδας, σημειώνεται ότι με βάση τον ν. 2932/2001 (Α΄ 145), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποβάλλουν, μέχρι την 31η Ιανουαρίου έκαστου έτους, δηλώσεις ελεύθερης δρομολόγησης των πλοίων τους σε δρομολογιακές γραμμές για τις ανάγκες του ενδεικτικού ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, κατά την περίοδο από 01/11 έκαστου έτους μέχρι την 31/10 του επόμενου έτους. Εφόσον δεν υποβληθούν δηλώσεις δρομολόγησης σε γραμμές του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας ή δεν καλύπτονται πλήρως οι πάγιες ανάγκες του μεταφορικού έργου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προβαίνει στις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου όγδοου του ανωτέρω νόμου και συγκεκριμένα στη δημοσίευση προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, για τις οποίες δεν υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Από την Πολιτεία μέσω του αρμόδιου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων, των πλοιοκτητών, των ναυτικών πρακτόρων, του πρώτου και δεύτερου βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.λπ., κάθε χρόνο εξετάζονται και εφαρμόζονται εναλλακτικές και ορθολογικότερες παρεμβάσεις στο σχεδιασμό των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα δρομολόγια), σε σχέση με τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές των νήσων της Επικρατείας και το σύνολο των δρομολογιακών γραμμών μη δημόσιου χαρακτήρα κατά τρόπο εφικτό και προς ενίσχυση των ενδονησιακών συνδέσεων. Συναφώς επισημαίνεται ότι το Σ.Α.Σ. συνεδρίασε την 31-05-2021 και γνωμοδότησε, μεταξύ άλλων, για την έκδοση προκήρυξης μειοδοτικού διαγωνισμού για τη γραμμή «ΧΑΝΙΑ – ΤΡΙΖΟΝΙΑ και επιστροφή». Αντίθετα, δεν προέκυψε γνωμοδότηση για την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για τη γραμμή «ΑΙΓΙΟ – ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΤΡΙΖΟΝΙΑ» και επιστροφή. Κατόπιν της υπ’ αριθμ. 05/31-05-2021 γνωμοδότησης του Σ.Α.Σ., εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2252.1.1/ 42121/21/11-06-2021 «Προκήρυξη Αρχικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας από 01/11/2021 μέχρι 31/10/2022 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις διετούς διάρκειας», με την οποία προκηρύχθηκε, μεταξύ άλλων, η δρομολογιακή γραμμή «ΧΑΝΙΑ – ΤΡΙΖΟΝΙΑ και επιστροφή», με την εκτέλεση τεσσάρων (04) δρομολογίων την ημέρα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την οικονομική και κοινωνική συνοχή της χώρας, καταβάλλει πάντοτε κάθε δυνατή προσπάθεια, όπου υφίσταται συγκεκριμένη μεταφορική ανάγκη, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων των νησιών, ενώ παράλληλα εξετάζει θετικά κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία και πρόταση που στοχεύει στην αύξηση της προσφοράς και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Έχει διαβαστεί 215 φορές

Περιεχόμενο

Πατήστε play για να δείτε

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video

Ακολουθήστε μας...

 

Κατακόρυφος Ολισθητής Αντικειμένων