Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Σε ποδηλατόδρομο μετατρέπεται η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή από Κιάτο έως και Ρίο
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Σε ποδηλατόδρομο μετατρέπεται η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή από Κιάτο έως και Ρίο

από LEPANTO RTV
Σε ποδηλατόδρομο μετατρέπεται η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή από Κιάτο έως και Ρίο

Τη μετατροπή της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής σε όλη την Πελοπόννησο σε ποδηλατόδρομο σχεδιάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκαν από το ΤΕΕ οι διαγωνισμοί για την εκπόνηση των προμελετών και των τευχών δημοπράτησης των έργων, προϋπολογισμού 4.542.000 ευρώ, με ορίζοντα αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών την 5η Νοεμβρίου.

Στόχος της παρέμβασης, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, είναι να αλλάξει η εικόνα εγκατάλειψης της γραμμής, δημιουργώντας έναν πόλο άθλησης και τουριστικής ανάπτυξης. Το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου χαρακτηρίζεται επισήμως ενεργό σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, περιλαμβανομένων και των τμημάτων Κιάτο – Διακοπτό και Αίγιο – Ρίο. Σταμάτησε να λειτουργεί το 2011, εξαιτίας των μνημονιακών περικοπών, με την προοπτική της πιθανής επαναχρησιμοποίησής του να παραμένει ζωντανή. Στην πράξη, όμως, πολλά μικρά τμήματα έχουν αποξηλωθεί και καταστραφεί, με συνέπεια ο άξονας του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου να μην έχει συνέχεια, η Περιφέρεια να διαιρείται σε δύο τμήματα και να προκαλούνται εμπόδια στη μετακίνηση των πεζών. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία του μεγαλύτερου ποδηλατόδρομου της χώρας, μήκους 288 χιλιομέτρων, στο τμήμα Κόρινθος – Καλαμάτα, με διαμόρφωση ποδηλατικής διαδρομής συνολικού μήκους παρέμβασης 244 χλμ. και στόχο τη μελέτη μελλοντικού ποδηλατόδρομου 610 χλμ. και πεζοδρομίου 400 στρεμμάτων.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την εκπόνηση προμελετών και των τευχών δημοπράτησης για τη διαμόρφωση της ποδηλατικής διαδρομής, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 2.879.027,41 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ο συνολικός καθαρός χρόνος για την περαίωση του μελετητικού αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε 5,5 μήνες από την υπογραφή της. «Η εγκατάλειψη των παλαιών σιδηροδρομικών σταθμών και η μη αξιοποίησή τους συμβάλλουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του τόπου. Η γραμμική ζώνη του σιδηροδρόμου αποτελεί έναν μεγάλο ελεύθερο χώρο, που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα μπορούσε να αποτελέσει έναν κοινόχρηστο υπαίθριο θύλακα με διάφορες λειτουργίες, για την εκτόνωση των κατοίκων των περιοχών τις οποίες διατρέχει» αναφέρει το σχέδιο. Το έργο χρηματοδοτεί το «Πράσινο Ταμείο», στο πλαίσιο του σχεδίου «Αστική Αναζωογόνηση, Συνεχιζόμενα Έργα και Λοιπές Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» 2023, με δικαιούχο το ΤΕΕ.

«Να μην αποχαρακτηριστεί η γραμμή»

Την οριστική κατάργηση της ιστορικής μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου και τη μετατροπή της σε ποδηλατόδρομο στα όρια της Αχαΐας χαρακτηρίζουν ως «πρωτοφανές περιβαλλοντικό και κοινωνικό σκάνδαλο» οι Πράσινοι – Οικολογία. Ο Αιγιώτης, πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας, Κώστας Παπακωνσταντίνου, συμπρόεδρος του κόμματος, επεσήμανε ότι «η συγκεκριμένη μεθόδευση δεν πλήττει μόνο ένα ιστορικό τεχνικό έργο, αλλά υπονομεύει και την προοπτική ενός βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου χαμηλών εκπομπών ρύπων στην Πελοπόννησο». Ακόμη πιο προκλητικό θεωρείται, όπως υπογράμμισε, το γεγονός ότι το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ύστερα από πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), το οποίο εξασφάλισε 3,6 εκατομμύρια ευρώ για τις σχετικές μελέτες και τη δημοπράτηση του έργου. Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών – Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Γιάννης Μανιάτης, ζητά να εξεταστεί ότι η προμελέτη δεν θα αφορά τη μετατροπή της γραμμής σε κάτι διαφορετικό από την πραγματική της λειτουργία και θα αφορά σε παράλληλη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε τμήματα όπου το ανάγλυφο του εδάφους και οι πραγματικές συνθήκες το επιτρέπουν.


πηγή: gnomip.gr 

Έχει διαβαστεί 162 φορές



  •