Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Η στέβια στη διατροφή ενός ανθρώπου με διαβήτη
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.Το κατάλαβα
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Η στέβια στη διατροφή ενός ανθρώπου με διαβήτη

από Lepanto RTV

Από την Διαιτολόγο Νατάσσα Τρουμπούκη

Η γλυκιά γεύση συνήθως προκαλεί ενοχές στα άτομα με διαβήτη. Πως γίνεται όμως να απολαμβάνουμε κάτι γλυκό και να μην ανησυχούμε για το σάκχαρο; Μα φυσικά χρησιμοποιώντας στέβια.

Η γλυκαντική ουσία του φυτού Στέβια, που επιστημονικά ονομάζεται στεβιόλη, μπορεί να αντικαταστήσει την ζάχαρη, χωρίς να επηρεαστεί η ρύθμιση του σακχάρου. Η στέβια δεν ανεβάζει καθόλου το σάκχαρο και μάλιστα, παρουσιάζει εντονότερη γλυκιά γεύση, περίπου 250-300 φορές περισσότερο από την κοινή ζάχαρη.

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα φαγητά και τα γλυκά, αφού δεν επηρεάζεται από θερμοκρασία και την επεξεργασία. Όλο και συχνότερα οι επαγγελματίες σεφ, τα ζαχαροπλαστεία και οι εταιρείες διατροφικών προϊόντων χρησιμοποιούν την στέβια, ως βασικό συστατικό για να προσδώσουν την γλυκιά γεύση που πρέπει.

 

Η στέβια παρότι είναι πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, συνήθως αφήνει μια πικρή επίγευση. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην ανάγκη να αναμιχθεί η στέβια, με άλλες φυσικές ή τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, όπως δεξτρόζη, μαλτοδεξτρίνη, φρουκτόζη, σουκραλόζη και ασπαρτάμη. Γι΄αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, που αναγράφει ότι περιέχει στέβια. Μαζί με την στέβια μπορεί να περιέχει και άλλες γλυκαντικές ουσίες, που μπορεί να επηρεάζουν την ρύθμιση του σακχάρου.

 

Εάν θέλουμε να διατηρούμε τις τιμές του σακχάρου σε φυσιολογικά επίπεδα, η στέβια μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Δεν πρέπει να θεωρούμε, ότι αν ένα προϊόν έχει στέβια δεν ανεβάζει το σάκχαρο. Το σάκχαρο μπορεί να αυξηθεί επειδή στο προϊόν αυτό περιέχονται και άλλοι τύποι υδατανθράκων, όπως το αλεύρι. Δηλαδή ένα κομμάτι κέικ με στέβια, μπορεί να ανεβάσει το σάκχαρο, αφού σε αυτό υπάρχει σημαντική ποσότητα αλεύρι. Θα πρέπει, λοιπόν να υπολογίζουμε όλα τα συστατικά.

 

Στα τυποποιημένα προϊόντα του εμπορίου υπάρχει πάντα ένα πινακάκι, που αναγράφει τις θερμίδες και τα συστατικά που περιέχονται. Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι η αναφορά που γίνεται στους υδατάνθρακες και τα σάκχαρα. Στα προϊόντα, που περιέχουν στέβια μπορεί τα σάκχαρα να είναι μηδέν, οι υδατάνθρακες, όμως να είναι αρκετοί.

 

Εκτός από την γλυκιά γεύση και τη ρύθμιση του σακχάρου, η στέβια βοηθά και στην απώλεια των περιττών κιλών χωρίς να κόβουμε τις διατροφικές συνήθειες μας. Για παράδειγμα ένα αναψυκτικό με ζάχαρη έχει 150 θερμίδες, ενώ ένα αναψυκτικό με στέβια έχει 0 θερμίδες. Επίσης μια κουταλιά ζάχαρη στον καφέ έχει 45 θερμίδες, ενώ η στέβια καθόλου. Οι μικρές αυτές συνήθειες μπορούν να αυξήσουν το βάρος μας, σε βάθος χρόνου. Αντικαθιστώντας την ζάχαρη με στέβια, αυτό μπορεί να αποφευχθεί.

 

Η στέβια θεωρείται ασφαλής και δεν έχουν αναφερθεί παρενέργειες από την χρήση της. Αντίθετα υπάρχουν ενδείξεις ότι ωφελεί γενικότερα την υγεία, διότι παρουσιάζει και αντιφλεγμονώδεις δράσεις. Η κυκλοφορία της στέβια εγκρίθηκε στην Ευρώπη το 2012, αλλά δεν έχει πάρει έγκριση για την εγκυμοσύνη.

 

Είναι σημαντικό να εντάξουμε την στέβια στο διαιτολόγιο μας, αντικαθιστώντας όπου μπορούμε την κοινή ζάχαρη. Από την άλλη δεν θα πρέπει να γίνονται υπερβολές. Γι’ αυτό θα πρέπει πάντα να συμβουλευόμαστε τον γιατρό και τον διαιτολόγο.

Έχει διαβαστεί 1866 φορές

Περιεχόμενο

Πατήστε play για να δείτε

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video

Ακολουθήστε μας...

 

Κατακόρυφος Ολισθητής Αντικειμένων