Κυβέρνηση: Μάχη με τα προβλήματα της καθημερινότητας - Οι παρεμβάσεις στη Θεσσαλία και ο συμβολισμός της μείωσης των διοδίων
από Lepanto RTV
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να πετύχει ένα ουσιαστικό restart, με την ανάδειξη κρίσιμων έργων τοπικού και εθνικού χαρακτήρα που υλοποιούνται συνδυαστικά με τις ανακοινώσεις από βήματος ΔΕΘ
Η εικόνατης πρώτης «τηλεοπτικής» δημοσκόπησης για την πολιτική σεζόν που ξεκινά, αυτής της MRB για το Open, αποτυπώνει μια κατάσταση που δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτική για το πολιτικό σύστημα, με τον προβληματισμό των πολιτών να μεγαλώνει. Και ενώ ηΝΔστους δείκτες με αναγωγή παραμένει πρακτικά στα ποσοστά των ευρωεκλογών (27,7%), με τοΠΑΣΟΚδεύτερο (13,4% και τονΣΥΡΙΖΑ(10,9%) καθαρά πλέον τρίτο να αισθάνεται την ανάσα τηςΕλληνικής Λύσηςτου Κυριάκου Βελόπουλου, είναι η καθημερινότητα των πολιτών που αναδεικνύεται ως το μεγαλύτερο «αγκάθι» και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη πρόκληση για τηνκυβέρνηση.
Απούσης ουσιαστικής αντιπολίτευσης, μιας και τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ βρίσκονται σε φάση εσωτερικής αναδιοργάνωσης, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη δεδομένη φθορά, αλλά και τον κλιμακούμενο προβληματισμό των πολιτών για μια σειρά ζητημάτων. Αυτό καλείται να αντιμετωπίσει και οΚυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θέλει να πετύχει ένα ουσιαστικό restart, με την ανάδειξη κρίσιμων έργων τοπικού και εθνικού χαρακτήρα που υλοποιούνται-δεν εξαγγέλλονται απλώς-, συνδυαστικά μετις ανακοινώσεις από βήματος ΔΕΘ, με δεδομένες στοχεύσεις τις οικογένειες, τους κοινωνικά πιο ευάλωτους, αλλά και τη λεγόμενη «μεσαία τάξη» που αντιμετωπίζει το επαυξημένο κόστος ζωής.
Οι μειώσεις των διοδίων
Οι ανακοινώσεις για μειώσεις στις τιμές τωνδιοδίωνείναι ένα απτό παράδειγμα, το οποίο ο κ. Μητσοτάκης επιστρατεύει για να καταδείξει ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο πόρο προς όφελος των πολιτών. Αυτό έγινεμε το παράδειγμα της Αττικής Οδούπου περνά για μερικούς μήνες στο δημόσιο, πριν μεταβιβαστεί στη νέα ανάδοχο εταιρίας, με την τιμή διέλευσης να μειώνεται στα 2,5 ευρώ από τα 2,8 σήμερα. Ομοίως ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε χθες ότι το όφελος των 16 δισ. που προέκυψε για το δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακός - Κλειδί θα αξιοποιηθεί υπέρ των οδηγών,με τη μείωση της τιμής διέλευσηςκαι συγκεκριμένα με μειώσεις στους σταθμούς διοδίων, από αυτόν της Πελαγίας ως τον σταθμό στο Κλειδί, με συνολικό όφελος από 2,8 έως 3 ευρώ στη διαδρομή.
Το χρηματοδοτικό πακέτο και τα έργα στη Θεσσαλία
Ευρισκόμενος, πάντως, στηΘεσσαλίαπου έχει δοκιμαστεί πολλαπλά τα προηγούμενα χρόνια, τόσο με τις φυσικές καταστροφές όσο και με καταστροφές στο ζωικό κεφάλαιο, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε αποφασισμένος να ξαναπιάσει το νήμα.
Πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη αποδοθεί για την αποκατάσταση των καταστροφών, ενώ τώρα δρομολογούνται και σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα, μικρότερης και μεγαλύτερης κλίμακας. Συγκεκριμένα, τα έργα στις τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Θεσσαλίας (Καρδίτσα, Τρίκαλα, Λάρισα, Μαγνησία) που υλοποιούνται από την 1η Σεπτεμβρίου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ανέρχονται σε 75 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα,όπως έγραψε από χθες το protothema.gr, η ολλανδική HVA που έχει εκπονήσει το master plan για την αποκατάσταση της περιοχής, ανέλαβε τις μελέτες για τέσσερα σημαντικά έργα που έπρεπε να επικαιροποιηθούν λόγω των νέων δεδομένων μετά τον Daniel.
Ο λόγος για τα δύο φράγματα σε Μουζάκι και Πύλη, τη Διώρυγα της Γυρτώνης με κατεύθυνση του νερού προς την Κάρλα, αλλά και παρεμβάσεις στο θυρόφραγμα της Κάρλας. Μέρος της μελέτης θα πληρωθεί από χορηγία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, ενώ προοδευτικά και αυτά τα έργα θα μπουν σε φάση υλοποίησης. Επίσης, δρομολογούνται μια σειρά αρδευτικών έργων από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς η Θεσσαλία αντιμετωπίζει και τον κίνδυνο της λειψυδρίας.
Πολλή δουλειά για να γίνει
Οπρωθυπουργόςήρθε και χθες αντιμέτωπος με διαμαρτυρόμενους πολίτες στις περιοχές που επισκέφθηκε, ενώ και τα ποσοστά της ΝΔ στις ευρωεκλογές έναντι των εθνικών εκλογών στους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς ήταν μια υπόμνηση της σωρευώμενης δυσαρέσκειας.
«Αυτά τα οποία κάνουμε δεν τα κάνουμε για την επικοινωνία. Τα κάνουμε γιατί πραγματικά υπάρχει πάρα, πάρα πολλή δουλειά να γίνει», είπε σε μια αποστροφή του λόγου στο δημαρχείο Κιλελέρ ο πρωθυπουργός. Ομολογουμένως, υπάρχει πολλή δουλειά για να γίνει. Και ο κ. Μητσοτάκης αντιλαμβάνεται τον πολιτικό χρόνο ως το 2027, όταν και τοποθετεί τις εκλογές, ως χρόνο δουλειάς, κατά τον οποίον όμως πρέπει να παραχθεί και μετρήσιμο αποτέλεσμα για τους πολίτες.