Στις αρχές Σεπτεμβρίου άρχισαν οι εργασίες της ανωδομής της γέφυρας του Ευήνου. Ένα μακρύ διάστημα προηγήθηκε με εργασίες που είχαν να κάνουν με απολύτως απαραίτητα βήματα για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Μετά τις εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας, που κρίθηκε ακατάλληλη λόγω των σοβαρών βλαβών που υπέστη από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έζησε η περιοχή τον Οκτώβρη του 2021, έγινε αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθούν μελέτες και να περατωθούν μια σειρά από εργασίες γεωλογικής φύσεως με ταυτόχρονη την διευθέτηση και ανακούφιση της ευρύτερης περιοχής του ποταμού.
Ωστόσο, το τελευταίο τρίμηνο τα αποτελέσματα της ανέγερσης είναι πλέον ορατά και η αποπεράτωση της γέφυρας προσδιορίζεται μετά το Πάσχα.
Η Γέφυρα του Ευήνου έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμιο), ενώ το “κατάστρωμά” της έχει πλάτος 7,5 μέτρα.
Είναι ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα του είδους που κατασκευάζεται στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και η συνολική του μελέτη δίνει λύση στην γενικότερη συμπεριφορά του ποταμού σε αυτό το κρίσιμο γεωγραφικό σημείο.
Αυτή η συνολική λύση που έχει δοθεί είναι πρωτοπόρα στην περιοχή μας και έρχεται να δώσει το παράδειγμα για την αντιμετώπιση κρίσεων της κλιματικής αλλαγής με ασυνήθιστα φαινόμενα ύψους βροχής.Ανάδοχος είναι η TEΡΝΑ, με επικεφαλής τους κυρίους Μπάκα και Κεφαλά επί του έργου σε ένα εργοτάξιο που έχει αναπτύξει πολύ γρήγορους πλέον ρυθμούς.
Το εργοτάξιο του Ευήνου, πέρα από την κατασκευή της γέφυρας ταυτόχρονα κατασκευάζει έργα διευθέτησης των πλευρών του ποταμού, ενώ η τελική λύση θα δοθεί με την ολοκλήρωση του αναβαθμού κατά πλάτος του ποταμού, ένα τεράστιο υδραυλικό έργο που θα προστατεύσει την ευρύτερη περιοχή από την ανεξέλεγκτη στάθμη και επικίνδυνη ροή των νερών του ποταμού.
Κατασκευαστές της γέφυρας, η Δυτική Εργολαβική, με πλήθος εργαζομένων, έχοντας στην πλάτη τους την πλούσια εμπειρία από τα έργα της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ με κυριότερο την συμμετοχή στην επένδυση της σήραγγας της Κλόκοβας.
Η κλιματική αλλαγή είναι γεγονός. Οι επιστήμονες υδραυλικοί μηχανικοί, στην χώρα και διεθνώς, είναι και αυτοί με την σειρά τους κρίσιμες αλυσίδες και ο χρόνος που τους αποδίδεται πολλές φορές είναι πολύ περιορισμένος και ενώ η κοινωνία πιστεύει πως τα έργα είναι ακίνητα αντιθέτως είναι υπό μελέτη και πολλές φορές επί πραγματικών μοναδικών φαινομένων.
Μελετητής της γέφυρας οι «Σοφιός κ Συνεργάτες» κορυφαίο γραφείο μελετών του είδους στην Ελλάδα.
Το έργο του Ευήνου προχώρα με μεγάλη πλέον ταχύτητα και θα λειτουργήσει στο μέλλον σαν έργο πιλότος για την συνολική διευθέτηση αντίστοιχων περιοχών στη ελληνική επικράτεια.
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024