Ο λόγος για τον κυκλικό κόμβο στη θέση Αποστολόπουλου.
Σε προηγούμενο άρθρο, όπως φαίνεται στην εικόνα (εικ. 1), αναλυτικά αναφέρονταν όλα τα σχετικά γιατί ο κόμβος αυτός στην διασταύρωση του παλαιού Εθνικού δρόμου Μεσολογγίου Αιτωλικού με την δυτική περιμετρική της πόλης κατασκευάστηκε λανθασμένα και επικίνδυνα.
Η κοινωνία πολύ ορθά, λόγω των καθημερινών ατυχημάτων και δυστυχώς πολλές φορές θανατηφόρων, από τις υψηλές ταχύτητες, στις διασταυρώσεις, στους πλατείς και ευθύγραμμους σημερινούς αυτοκινητόδρομους από παραβιάσεις φαναριών και σχετικών πινακίδων, εφαρμόζει την λύση των ανισόπεδων κόμβων. Μέσα δε στις πόλεις και περιμετρικά με ηπιότερες ταχύτητες, τους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους. ΟΙ κυκλικοί κόμβοι παίζουν το ρόλο του εμποδίου –βράχου μπροστά σε κάθε οδηγό, ώστε σε οποιαδήποτε ψυχολογική κατάσταση και αν βρίσκεται, βλέποντας ένα τέτοιο εμπόδιο να μειώνει στο ελάχιστο τη ταχύτητά του αυτοκινήτου του. Συνεπώς είναι πάγια παγκόσμια πρακτική, σε κάθε κυκλικό κόμβο να μην υπάρχουν ευθείες γραμμές. Με το σκεπτικό αυτό σχεδίασα στο πρώτο άρθρο μου ως προμελέτη, τον κυκλικό αυτόν κόμβο στου Αποστολόπουλου
εικόνα 2
Σε όλους τους κυκλικούς κόμβους στην όμορή μας πόλη το Αγρίνιο όπως φαίνεται στην εικόνα 3 αυτό επιτυγχάνεται
Εικόνα 3. Κυκλικός κόμβος στο Αγρίνιο με το πλήρες εμπόδιο στους κάθετους δρόμους.
Δείτε τι ομορφιά έχει ο κόμβος στην εικόνα 3, χωρίς κολωνάκια και ποια η ασχήμια του δικού μας εικόνες 1 και 4
Εμείς για να την καλύψουμε τι κάναμε. Κάναμε διαγράμμιση και επί πλέον ένα «τσεμπέρι», με τα πλαστικά κολωνάκια.
Εικόνα 4. Προστέθηκαν κολωνάκια.
Λες και τα κολωνάκια θα αποτρέψουν τα ατυχήματα. Παντού όπου έχουν τοποθετηθεί τέτοια ή ακόμα και σιδερένια ή τσιμεντένια, αυτά έχουν καταστραφεί. Η κυκλοφοριακή γνώση και εμπειρία, έχει δείξει στην κοινωνία, ότι ούτε τα φανάρια ούτε οι πινακίδες, ούτε και τα κολωνάκια είναι εμπόδια για ατυχήματα. Αυτό το «στραβό» που έγινε στου Αποστολόπουλου, κύριοι της Περιφέρειας, του Δήμου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, δεν σώζεται με τα κολωνάκια. Θεωρώ πως το κόστος για τα τόσο πολλά κολωνάκια, που δεν θα παίξουν κανένα ρόλο, ήταν αρκετό για να γίνει αύξηση του κύκλου βόρεια ή μετατόπιση των κρασπέδων, αριστερά και δεξιά, πριν τον κόμβο νότια, χωρίς καμιά απαλλοτρίωση.
Η ευθεία γραμμή από Μεσολόγγι για το Αιτωλικό παραμένει ανοιχτή, όπως και ο κίνδυνος για ατυχήματα. Ο κώδωνας κρούεται, να ευχηθούμε να μη συμβεί κανένα θανατηφόρο. Την ευθύνη ποιός θα την αναλάβει;