Αρχική Ειδήσεις Τοπικά «Μπράλος – Άμφισσα»: Ένα σημαντικό έργο υποδομής και ανάπτυξης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

«Μπράλος – Άμφισσα»: Ένα σημαντικό έργο υποδομής και ανάπτυξης

από ΜΑΝΤΩ ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗ
«Μπράλος – Άμφισσα»: Ένα σημαντικό έργο υποδομής και ανάπτυξης

Η κατασκευή του τμήματος «Μπράλος –Άμφισσα» συνιστά τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Λαμία– Ιτέα– Αντίρριο», ο οποίος είναι κομμάτι του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε65».

Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε 2 υπο-τμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας.


Βέβαια, στο ίδιο οδικό τμήμα, υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου, που είναι η παράκαμψη της Γραβιάς, καθώς και το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους περίπου 5 χλμ., που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι. Συνεπώς, το οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, που κατασκευάζεται, είναι συνολικού μήκους περίπου 31 χλμ.

Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου μήκους 24 χλμ., περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021– 2027, με προϋπολογισμό έργου, 262 εκατ. ευρώ. Δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022. Η σύμβαση υπεγράφη ένα χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Έχει ήδη χορηγηθεί η προκαταβολή του έργου, ποσού περίπου 30,4 εκατ. ευρώ, με τον 1ο λογαριασμό, και έχει εγκριθεί ο 2ος λογαριασμός, ποσού 1,5 εκατ. ευρώ. Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η ανάδοχος εταιρεία, η Άβαξ. Έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου.



Παράλληλα, είμαστε στο στάδιο της υποβολής, του ελέγχου και της έγκρισης των οριστικών μελετών της σύμβασης του έργου. Κατά το τελευταίο τρίμηνο, αποφασίστηκε και εξασφαλίστηκαν οι πόροι για την αναβάθμιση των δύο μονών σηράγγων σε δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης. Έτσι προωθείται η ασφάλεια και η ταχύτητα των μετακινήσεων. Επίσης, η συντέλεση των απαλλοτριώσεων, με τη διαδικασία του Άρθρου 7α, βρίσκεται σε εξέλιξη.  Τέλος, έχουν συνταχθεί τα πρωτόκολλα εγκατάστασης από το Δασαρχείο Άμφισσας και το Δασαρχείο Λαμίας, και έχουν παραδοθεί οι δασικές εκτάσεις. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν αναλυτικά από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, σε ημερίδα σχετικά με την κατασκευή του τμήματος «Μπράλος– Άμφισσα», που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας.




πηγή:4troxoi.gr

Έχει διαβαστεί 340 φορές

  •