Σύντομα τα νεότερα
Η οριστική επίλυση του γρίφου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι στην αυγή του 2020, ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, με εκφρασμένη την πρόθεση του Κώστα Καραμανλή να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα σε όλες τις πτυχές του. Θα χρειαστεί να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εταιρειών που έχουν ήδη συμβάσεις, η έγκριση της Κομισιόν, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, των τραπεζών που τη χρηματοδοτούν και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων. Όλες οι παραπάνω διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.
Το τρένο στην Πάτρα και προαστιακός έως Κ. Αχαΐα
Την ίδια ώρα, τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και ιδιαιτέρως η επίλυση του γόρδιου δεσμού της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα είναι επίσης ένα ακόμα δύσκολο επίτευγμα. Ο υπουργός, έχει δηλώσει την επιθυμία του να υλοποιηθεί το έργο με ένα «βιώσιμο» πλάνο, το οποίο ωστόσο αποκλείει την μήκους 9 χιλιομέτρων υπογειοποίηση των γραμμών. Θα πρέπει να βρεθεί ο κοινός δρόμος με την τοπική κοινωνία για να γίνει εφικτό να τρέξει ένας διαγωνισμός που θα φέρει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα. Εδώ η δηλωμένη αντίθεση του δήμου Πατρέων, είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα.
Σημαντικό ρόλο εδώ θα παίξει ο Αχαιός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλος, ως γνώστης του θέματος και της περιοχής, ο οποίος μπορεί να εξελιχθεί σε «κινητήριο μοχλό» θετικών αποφάσεων επί ρεαλιστικής βάσης για την Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Όπως σημαντικό ρόλο θα έχει επίσης για την έναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού από την Πάτρα έως την Κ. Αχαϊα. Εκεί όπου σύμφωνα με πληροφορίες και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα είναι όλα έτοιμα έως τις αρχές Φεβρουαρίου για το πρώτο δρομολόγιο.
Ζήτημα σοβαρό αποτελεί και ο προγραμματισμός σειράς σιδηροδρομικών έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Μέχρι σήμερα παρά το γεγονός της παρουσίας πλείστων έργων στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, σε επίπεδο μεγάλων έργων δεν έχουμε υπογραφές, ενώ Θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Ροδοδάφνη .
Τα αντιπλημμυρικά
Μέσα στο 2020, πρέπει – εάν δεν θέλουμε να χαθούν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες – να τρέξουν τα αντιπλημμυρικά έργα για την Ολυμπία και Ιόνια οδό, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ , για τα οποία έχουν γίνει οι σχετικές εξαγγελίες, ενω ανάλογη στόχευση πρέπει να υπάρξει και για το σιδηρόδρομο.
Με πληροφορίες και από Ypodomes.com
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024