Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Αχαΐα: Τέλος στο δικαστικό σήριαλ για την σιδηροδρομική σύνδεση Ψαθόπυργος – Ρίο
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Αχαΐα: Τέλος στο δικαστικό σήριαλ για την σιδηροδρομική σύνδεση Ψαθόπυργος – Ρίο

από Αλέξανδρος Κογκόλης
Αχαΐα: Τέλος στο δικαστικό σήριαλ για την σιδηροδρομική σύνδεση Ψαθόπυργος – Ρίο

Πότε θα λειτουργήσει το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη

Στο τέλος ενός μεγάλου δικαστικού σήριαλ βρίσκεται όπως όλα δείχνουν το δημοπρατημένο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο. Η προσφυγή που κατέθεσε η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ δεν είχε τύχη και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε την ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου με την υπογραφή της σύμβασης που αφορά την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.

Πρόκειται για την εκκίνηση του μεγαλύτερου έργου υποδομής στην Ελλάδα εδώ και 3 χρόνια καθώς έχει αρχικό κόστος 215εκ.ευρώ. Περιλαμβάνει την υποδομή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 10,5χλμ που αναλαμβάνει να κατασκευάσει η Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture με έκπτωση 45,2%. Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, δηλαδή το καλοκαίρι του 2020, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις (πράγμα σπάνιο σε έργο στην Ελλάδα).

Αναφορικά με την Ιταλική εταιρεία υπάρχει η έντονη φημολογία ότι ουσιαστικά πρόκειται για την εντυπωσιακή επιστροφή της Μηχανικής.

Για το έργο να αναφέρουμε ότι με την παρούσα εργολαβία δεν θα ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του τμήματος. Θα χρειαστεί ακόμα ένας διαγωνισμός για την επιδομή (γραμμές)-ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και νέους σταθμούς στο τμήμα αυτό. Αυτός ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να βγει στον αέρα το β` εξάμηνο του 2018, να ξεκινήσει το 2019 και να ολοκληρωθεί το 2021 (θα έχει διάρκεια 24 μήνες).

Τότε, το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο θα φτάσει μέχρι τις παρυφές της Πάτρας, έχοντας διπλή, ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Το τρένο θα μπορεί να διανύει την απόσταση Ρίο-Αθήνα σε περίπου 2 ώρες αναπτύσσοντας ταχύτητες που κατά τόπους θα φτάνουν και τα 200χλμ. ενώ και η απόσταση Ρίο-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος θα είναι επίσης γύρω στις 2 ώρες εξυπηρετώντας σχεδόν πλήρως τις ανάγκες των περιοχών της Βόρειας Πελοποννήσου από την Κόρινθο μέχρι και την Πάτρα.

Να θυμίσουμε πως φέτος μετά από πολλά χρόνια περιμένουμε τη λειτουργία του τρένου στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, χωρίς ηλεκτροκίνηση, μετά από περίπου 12 χρόνια, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή για το τρένο.

 

 

Έχει διαβαστεί 1619 φορές
">

  •