Αρχική Ειδήσεις Τοπικά Ναύπακτος: Δρόμος – καρμανιόλα η παραλιακή οδός στην Παλαιοπαναγιά
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης.
https://lepantortv.gr/inner.php/ajax

Ναύπακτος: Δρόμος – καρμανιόλα η παραλιακή οδός στην Παλαιοπαναγιά

από ΜΑΝΤΩ ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗ
Ναύπακτος: Δρόμος – καρμανιόλα η παραλιακή οδός στην Παλαιοπαναγιά

Πολλά σημεία – παγίδες για οδηγούς και πεζούς

Ο παραλιακός δρόμος της Παλαιοπαναγιάς Ναυπάκτου, μόνο δρόμο δεν θυμίζει σε πολλά σημεία. Ο λόγος είναι απλός. Οι μεγάλοι κυματισμοί της θάλασσας έχουν προκαλέσει σημαντικές φθορές στο οδόστρωμα ενώ σε ορισμένα τμήματα ο δρόμος είναι κυριολεκτικά στον «αέρα», αφού η θάλασσα έχει εισχωρήσει στην παραλία. Το φαινόμενο δεν είναι σημερινό. Δυστυχώς όμως κανείς από τους υπεύθυνους φορείς δεν έχει δώσει μέχρι σήμερα μια λύση. Έτσι, το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει σε πολλά σημεία, ο δρόμος να στενεύει επικίνδυνα και να ελλοχεύουν κίνδυνοι για τους διερχόμενους οδηγούς και πεζούς.

Έχει αφεθεί στην τύχη του ο δρόμος

Τα τελευταία χρόνια η οδός Μακεδονίας, όπως ονομάζεται η παραλιακή οδός της Πλαιοπαναγιάς, θυμίζει περισσότερο βομβαρδισμένο τοπίο παρά δρόμος που εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες οδηγούς. Η μεγάλη διάβρωση που έχει υποστεί ο αιγιαλός και η παραλία από την θάλασσα καθιστούν την οδήγηση δύσκολη, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες που δεν υπάρχει φωτισμός και φυσικά ούτε διαγράμμιση με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην γνωρίζουν τα όρια του δρόμου και να υπάρχει ο κίνδυνος να καταλήξουν μέσα στη θάλασσα. Μετά από πολλές διαμαρτυρίες των κατοίκων σε ορισμένα σημεία τοποθετήθηκε νέος ασφαλτοτάπητας, αλλά όχι σε όλο το δίκτυο παρά μόνο τμηματικά. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα επεκταθεί και ο δημοτικός φωτισμός, εν τούτοις μέχρι και σήμερα, οι διαβεβαιώσεις αυτές παρέμειναν στα λόγια τα οποία δεν συνοδεύτηκα με πράξεις. Έτσι ένας οδικός άξονας ο οποίος θα μπορούσε να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ναύπακτο και να συνδέει την Παλαιοπαναγιά με την παραλία της Ψανής, παραμένει έρμαιο στην αδιαφορία της Περιφέρειας, το Δήμου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Χρόνια αδιαφορίας για την περιοχή.

Αν νομίζει κάποιος αναγνώστης ότι το πρόβλημα προέκυψε τώρα, κάνει λάθος. Τώρα απλώς διογκώθηκε καθώς όπως ειπώθηκε και στην ημερίδα που έγινε αρχές του χρόνου για την κλιματική κρίση και την επιρροή της στα παράλια της Ναυπακτίας, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι μεγάλοι κυματισμοί επιφέρουν καίριο πλήγμα στην παραλία της Παλαιοπαναγιάς. Οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες καθώς οι μελέτες δείχνουν πως αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, τότε σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει καν δρόμος. Μάλιστα το 2018 το τότε δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε ότι πρέπει να αποκατασταθεί η οδοποιία και να αρθεί η επικινδυνότητα του δρόμου. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις, κάτι που σε συγκεκριμένες περιπτώσεις δεν έγινε όπως η κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης του δρόμου. Μάλιστα το έργο σταμάτησε αφού ή δεν υπήρχαν οι αδειοδοτήσεις ή υπήρχαν αλλά δεν εφαρμόζονταν οι σχετικές των αδειοδοτήσεων. Τελικά οι εργασίες συνεχίστηκαν και ο εργολάβος έπιασε και πάλι δουλειά αποκαθιστώντας  τον δρόμο που υπήρχε και ότι είχε απομείνει από την διάβρωση που με τα χρόνια έχει προκαλέσει η θάλασσα. Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο έργο εντάχθηκε στην συνολική χρηματοδότηση ύψους 740.000 ευρώ που εξασφάλισε ο Δήμος Ναυπακτίας για την  αποκατάσταση των ζημιών από καταστροφές λόγω καιρικών φαινομένων, προηγούμενων χρόνων, σε Ναύπακτο, Αντίρριο και Χάλκεια. Αυτά το 2019. Από τότε μέχρι και σήμερα, καμία άλλη παρέμβαση. Παρόλα αυτά πλήθος αυτοκινήτων διέρχεται από το σημείο. Μικρά επιβατηγά, φορτηγά, σχολικά λεωφορεία και φυσικά απορριμματοφόρα. Η κατάσταση δεν αλλάζει απλώς χειροτερεύει με τις λακούβες να κάνουν καθημερινά την διέλευση των οδηγών μαρτύριο και φυσικά να αυξάνονται.

Άφαντο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπακτίας.

Ο δρόμος λοιπόν έχει την δική του ιστορία. Μια ιστορία που δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει αίσιο τέλος. Αλήθεια το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο τι κάνει για την όλη αυτή κατάσταση; Δυστυχώς τίποτα. Θα έλεγε κανείς πως η ευθύνη του λιμενικού ταμείου σταματά στη γέφυρα της Βαρειάς εκεί όπου αναβαθμίστηκε με χρήματα της Περιφέρειας δυτικής Ελλάδας ο χώρος που υπήρχαν οι νεροτσουλήθρες. Έχουμε λοιπόν δύο μέτρα και δύο σταθμά για την παραλιακή ζώνη της Ναυπάκτου. Από την μία δαπανώνται χρήματα για την ανάπλαση της παραλίας της Βαρειάς και από την άλλη δεν διαθέτουμε ούτε ευρώ για την παραλία της Παλαιοπαναγιάς. Το να τοποθετήσουμε κάποιους ογκόλιθους εντός της θάλασσας για να μην συνεχιστεί η διάβρωση της ακτής δεν είναι λύση και φυσικά δεν γνωρίζουμε αν όλα αυτά είναι σε γνώση του Λιμεναρχείου της Ναυπάκτου. Ωστόσο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμος εισπράττουν κανονικότατα τα δημοτικά τέλη και το ΤΑΠ, κάτι που εξοργίζει τους κατοίκους της περιοχής που νιώθουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Παρά λοιπόν τα έσοδα που εισπράττονται και μπαίνουν στα ταμεία του Δήμου, εργασίες για την αποκατάσταση της Οδού Μακεδονίας δεν γίνονται. Έτσι βυθισμένη στα σκοτάδια, γεμάτη λακούβες και χωρίς διαγραμμίσεις και σήμανση, η παραλιακή οδός παραμένει επικίνδυνη και για τον λόγο αυτό από λύση που θα μπορούσε να ήταν, αποτελεί βραχνά για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες. Μάλιστα η εικόνα αυτή δεν τιμά την περιοχή και τον χαρακτήρα που προσπαθεί να της προσδώσει ο δήμος ως τουριστική. Κάθε άλλο. Αποτρεπτικά λειτουργεί για την προσέλκυση επισκεπτών. Με την 33440/3418/17.06/02.07.2009/ΦΕΚ Δ 265 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έγινε καθορισμός των ορίων Αιγιαλού Παραλίας και Παλαιού Αιγιαλού. Στην περιοχή της Παλαιοπαναγιάς αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα και ιδίως στην συνοικία της Παραλίας. Νέες κατοικίες και ενοικιαζόμενα δωμάτια έδωσαν ζωή και ανάπτυξη, χωρίς όμως αυτή η οικοδομική δραστηριότητα να συνοδεύεται και από τις ανάλογες υποδομές από πλευράς Δήμου.

Υπάρχουν προτάσεις, πολιτική βούληση υπάρχει;

Πρόσφατα η εφημερίδα Ναυπακτία press φιλοξένησε την πρόταση της μόνιμης επιτροπής της Ναυπάκτου στο ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας για την περιοχή της Παλαιοπαναγιάς. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή, το σύνολο του παραλιακού μετώπου της περιοχής, θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και να οργανωθεί με τη μορφή ενιαίου γραμμικού πάρκου κοινόχρηστου πρασίνου - περιπάτου - ακτής κολύμβησης, ενταγμένου στο δίκτυο κοινοχρήστων χώρων της πόλης, που συνδέει τις Πολεοδομικές Ενότητες, εξασφαλίζοντας πρόσβαση προς το παραλιακό μέτωπο, για την κάλυψη των αναγκών αναψυχής των κατοίκων και των επισκεπτών. Η πρόταση υπάρχει, το θέμα είναι αν τελικά θα βρεθεί κάποια δημοτική αρχή να έχει την θέληση να προχωρήσει τις διαδικασίες και φυσικά να εντάξει τις μελέτες σε χρηματοδοτικά εργαλεία έτσι ώστε η δυτική πλευρά της πόλης της Ναυπάκτου να βγεί από το αδιέξοδο που είναι σήμερα. Χρειάζεται χρόνος; Ναι χρειάζεται αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει. Θα το επιβάλλει η ίδια η περιοχή καθώς σήμερα «στραγγαλίζεται» ρυμοτομικά και κυκλοφοριακά.

 


Έχει διαβαστεί 1862 φορές
">

  •